יום רביעי, 24 בנובמבר 2010

טיסות לבארי - המלצות קווי חופשה

טיסות לבארי לוקחות אותנו לדרום מזרח איטליה . דרום איטליה שונה מאד מצפון איטליה, בדרום מצויה איטליה האמיתית, האוטנטית יותר, העממית, על אף שתושבי צפון איטליה לא יסכימו עם קביעה זו. טיסות לבארי לוקחות אותנו לעיר יפה ומהודרת , בתים לבנים , סמטאות מרוצפות, כיכרות וגנים מעוצבים מקשטים אותה. טיסות לבארי הן טיסות זולות יחסית כשמדובר באיטליה. חברת קווי חופשה מוכרת טיסות זולות לבארי בפחות מ199$ להלוך ושוב .

כשמזמינים טיסות לבארי יש מקומות ששווה לבקר בהם :

בתי הטרולים - שהם דוגמא לטכניקת בניה פרהיסטורית שעדיין מקובלת ומאוכלסת באזור זה , זו טכניקת בניה ללא שימוש במלט, הבתים הם קטנים צבועים לבן, דמויי פירמידות קטנות בעלות גגות עגולים או דמויי כוורות שלהם ארובה או צריח בקצה, בניהם סמטאות צרות ומרוצפות, ועל חלק מ"קירות" הבתים מופיעים סמלים אסטרולוגיים או דתיים, אזור יפיפה כמו לקוח מספר אגדות. שווה להזמין טיסות לבארי גם בשביל בתי הטרולים.

מערת הקסטלנה - מערת נטיפים מדהימה ביופייה, אחד מפלאי הטבע אשר נתהווה במשך מיליוני שנים, מערה תת קרקעית הגדולה ביותר באיטליה, גובהה כ- 60 מטר. בעלת נטיפים וזקיפים רבים ויפים, מומלץ מאוד לבקר ולהתרשם מפלא זה.

העיר העתיקה - סמטאות רבות לה וכן כנסיות רבות ועתיקות כמו כנסיית סנט ניקולה בעיר העתיקה, איקונות של מאריה הקדושה וכמו כן עוד רבים מקדושים אחרים, אשר מצויים על קירות הבתים ופסלים עתיקים. מומלץ לטפס על הארמון המשמש נקודת תצפית מרשימה ומאפשרת ליהנות מהנוף המרשים המשקיף על העיר ועל המרינה.

הקתדרלה של בארי - אשר מוגנת ע"י אונסק"ו כמורשת העולמית של האנושות, יצירת המופת שבנה פרידריך השני, מלך ששלט על דרום איטליה וסיציליה בימיי הבניים ואשר חודשה בשנת – 1876. הקתדרלה בנויה על גבעה, המבצר בנוי בצורת מתומן ובצידיו 8 צריחים עגולים, מוקף גן ירוק ומשלב בהרמוניה מופתית מגוון רחב של סגנונות : קלאסי , אסלאמי, וצפון אירופאי גותי, מה שניכר מאוד באווירה המיוחדת.

וכמובן האצטדיון המפואר - אצטדיון סנט ניקולא אשר נבנה ע"י הארכיטקט המפורסם- רנצ'ו פיאנו בשנים- 1987-1990 האצטדיון זכה לארח את פיפה – גביע העולם בכדור רגל בשנת 1990. זהו אחד האצטדיונים הטובים והמפוארים שקיימים באיטליה , ואשר נבנה בהשראת מבנה של ספינת חלל, ויכול להכיל עד 58,000 איש.