יום שני, 12 ביולי 2010

טיולים מאורגנים עם קווי חופשה: פלמנקו ושאנסון - ברצלונה, קוסטה ברווה וצרפת

קווי חופשה רוצה לתת לכם טעימה מחוויה בלתי נשכחת: טיולים מאורגנים. לא סתם טיולים מאורגנים, אנחנו מדברים על 8 ימים של ברצלונה, קוסטה ברווה וקפיצה לצרפת. לא אחת אנשים מעדיפים טיולים מאורגנים בגלל שכל הביקורים באתרי התיירות המעניינים כבר מאורגנים ומסודרים. טיולים מאורגנים של קווי חופשה מאפשרים למטיילים לראות לרוב יותר מקומות מבטיולים רגילים. המראנו מנתב"ג וטיסה לברצלונה, השוקקת והתוססת בערי הים התיכון. עם הנחיתה ערכנו סיור פנורמי להיכרות ראשונית עם הבירה הססגונית. עלינו לגבעת היהודים, ה"מונטז'ואיק" לצפות במתקני הספורט ששימשו את אולימפיאדת 1992. המשכנו דרך השדרות והכיכרות המרכזיות של העיר לכיוון בית המלון. כך מתחילים טיולים מאורגנים .

ביום השני ערכנו סיור בעיר המרתקת, ברצלונה. ראינו את האתרים החשובים של העיר וצפינו אל מבני האדריכלות המיצגים את פרי יצירותיו של האמן אנטוניו גאודי:"הסגרדה פמיליה"- כנסיית "המשפחה הקדושה" "פארק גואל", קאזה מילה, קאזה בטיו, בקרנו ברובע הגותי העתיק, בשכונה היהודית ובפלסה חיימה, שם ראינו את בית העירייה ואת ארמון המלכים לשעבר וכיום מושב השלטון הקטלוני. המשכנו לכיוון ה"פורטו אולימיפיקו", אזור הבילויים התוסס של העיר והתרשמנו מיופייה. טיולים מאורגנים מאפשרים להספיק הרבה כפי שאתם רואים. קווי חופשה רוצה שתיהנו מכמה שיותר מקומות מעניינים.

למחרת ציפה לנו יום גדוש ומגוון. הצפנו לעיירה פיגארס, עיר הולדתו של האומן הסוריאליסטי הידוע, סלבדור דאלי ובקרנו במוזיאון המוקדש לעבודותיו המיוחדות של האמן. משם המשכנו לחירונה, העיר בה שגשגה קהילה יהודית מן החשובות בספרד של תקופת ימי הביניים והשאירה את חותמה עד היום. הלכנו בסמטאות הצרות של העיר העתיקה, במוזיאון היהודי וברובע היהודי המשוחזר. סיימנו בבירתה של קוסטה ברווה, טוסה דה מאר הידועה בכינויה "גן עדן הכחול".

היום הרביעי בטיול נועד להשלמת סיורים עצמאיים באזור. למעוניינים הייתה אפשרות לצאת בתשלום לבקר בעיירה אימפוריה בראווה – ונציה הספרדית, אשר בתי הנופש שבה בנויים על גבי איים ולערוך שייט בתעלות הקסומות בעיירה. המשכנו לעיירה בסלו שבה נשתמר גשר עתיק מהתקופה הרומית והמקווה של הקהילה היהודית. בערב – נתנו אפשרות לצאת (בתשלום) למופע פלמנקו. טיולים מאורגנים של קווי חופשה מאפשרים גם ערבים חופשיים. ביום החמישי קיבלנו טעימה צרפתית - חצינו את הגבול הצרפתי וניכנסנו לפירנאים המזרחיים הגובלים עם קטלוניה. התחלנו בעיירה הציורית קויורה (COLLIURE) שנמצאת לחופי הים התיכון בדרום צרפת. למקום יש אוירה בוהמית של אומנים והיא מאופיינת בצבעים המיוחדים של הבתים. משם המשכנו לבירת הפירנאים הצרפתיים- פרפיניאן ,העיר הגדולה ביותר באזור שגם שימשה כעיר מבצר. היה זמן לארוחת צהריים היישר מהמטבח הצרפתי ומשם חזרה לספרד.

טיולים מאורגנים מאפשרים גם יום חופשי להשלמת קניות וטיולים עצמאיים וכך היה בימים השישי והשביעי. המעוניינים יכלו (בתשלום) לצאת לריוויירה שמדרום לברצלונה. בקרנו בעיר סיטצ'ס, פנינת טבע מדהימה ומיוחדת השוכנת לרגלי חוף מדהים. העיירה מתאפיינת ב-300 ימי שמש בשנה, שמחה, צבעונית, תוססת, מלאת פסטיבלים ומודרנית בצביונה. בתום הביקור המשכנו לברצלונה ובקרנו בשער הניצחון, פארק הסיאטדלה וארמון המוסיקה הקטלנית. היה גם זמן חופשי להשלמת סיורים עצמאיים וקניות. ביום האחרון היה זמן פנוי עד העברה לשדה התעופה וטיסה חזרה לארץ. המטיילים של קווי חופשה שבו ארצה עייפים אך מאוד מרוצים. כמה טוב שיש טיולים מאורגנים .