יום שני, 12 ביולי 2010

קווי חופשה ב: טיולים מאורגנים ברצלונה, קוסטה ברווה ב7 ימים – חוויות

קווי חופשה רוצה לתת לכם טעימה מחוויה בלתי נשכחת: טיול מאורגן. לא סתם טיול מאורגן, אנחנו מדברים על ברצלונה, קוסטה ברווה ועוד כמה טעימות מהסביבה. לא אחת אנשים מעדיפים טיול מאורגן בגלל שהכל כבר מאורגן ומסודר. כמו כן טיול מאורגן מאפשר למטיילים לראות לרוב יותר מקומות מבטיול רגיל.

כמו כל טיול מאורגן או טיול בכלל התחלנו את הבוקר בהמראה מנתב"ג וטיסה לברצלונה, השוקקת והתוססת בערי הים התיכון. עם הנחיתה נערך סיור פנורמי להיכרות ראשונית עם הבירה הססגונית. עברנו דרך כיכר אספניה, ארמון המלך משם לגבעת היהודים, ה"מונטז'ואיק" לצפות במתקני הספורט ששימשו את אולימפיאדת 1992. המשכנו דרך הכיכר המפורסמת – כיכר קטלוניה והרחוב השוקק הרמבלס, ממנו המשכנו לאזור הנמלים המפורסמים ואזור הבילויים התוסס של העיר ולכיוון בית המלון בקוסטה ברווה בו שהינו במהלך כל הטיול עם קווי חופשה.

ביום השני בטיול עם קווי חופשה ערכנו סיור בעיר המרתקת, ברצלונה. ראינו את האתרים החשובים של העיר וצפינו אל מבני האדריכלות המיצגים את פרי יצירותיו של האמן אנטוניו גאודי:"הסגרדה פמיליה"- כנסיית "המשפחה הקדושה" "פארק גואל", קאזה מילה, קאזה בטיו, ביקרנו ברובע הגותי העתיק, בשכונה היהודית ובפלסה חיימה, שם ראינו את בית העירייה ואת ארמון המלכים לשעבר וכיום מושב השלטון הקטלוני. המשכנו לכיוון ה"פורטו אולימיפיקו" אזור הבילויים התוסס של העיר ונתרשם מיופייה של העיר.

את היום השלישי יחדנו להשלמת קניות וטיולים עצמאיים. המעוניינים יכלו (בתשלום) לצאת ליום טיול מעניין הכולל: העיירה פיגארס, עיר הולדתו של האומן הסוריאליסטי הידוע, סלבדור דאלי וביקור במוזיאון המוקדש לעבודותיו המיוחדות של האמן. משם המשכנו לחירונה, העיר בה שגשגה קהילה יהודית מן החשובות בספרד של תקופת ימי הביניים והשאירה את חותמה עד היום. צעדנו בסמטאות הצרות של העיר העתיקה, במוזיאון היהודי וברובע היהודי המשוחזר. קינחנו בבירתה של קוסטה ברווה, טוסה דה מאר הידועה בכינויה "גן עדן הכחול".

היום הרביעי היה יום חופשי ונועד להשלמת סיורים עצמאיים באזור. כן. גם טיול מאורגן, במיוחד של קווי חופשה מאפשר למטיילים יום חופשי. למעוניינים היתה אפשרות לצאת (בתשלום) לבקר בעיירה אמפוריה בראווה – ונציה הספרדית, אשר בתי הנופש שבה בנויים על גבי איים ולערוך שייט בתעלות הקסומות בעיירה. המשכנו לעיירה בסלו שבה נשתמר גשר עתיק מהתקופה הרומית והמקווה של הקהילה היהודית. בערב הייתה אפשרות לצאת למופע פלמנקו בתשלום.

בבוקר היום החמישי חצינו את הגבול הצרפתי ונכנסנו לפירנאים המזרחיים הגובלים עם קטלוניה. התחלנו בעיירה הציורית קויורה (COLLIURE) שנמצאת לחופי הים התיכון בדרום צרפת. למקום יש אוירה בוהמית של אומנים והיא מאופיינת בצבעים המיוחדים של הבתים. נהננו מהאווירה הרגועה והקסומה. משם המשכנו לבירת הפירנאים הצרפתיים, פרפיניאן ,העיר הגדולה ביותר באזור שגם שימשה כעיר מבצר. העיר מיוחדת בסמטאות ובהרגשה הצרפתית שהיא מקנה. היה זמן חופשי לקניות או ארוחת צהריים היישר מהמטבח הצרפתי.

לקראת סוף הטיול של קווי חופשה ביקרנו בשעות הבוקר של היום השישי במנזר מונסראט, השוכן בלב תופעת טבע ייחודית של צוקי ענק משוננים ורבי עוצמה. ביקרנו במנזר וראינו את "המדונה שחורה" הפטרונית של חבל קטלוניה. בתום הסיור שבנו לברצלונה להשלמת ביקורים או קניות. ביום השביעי והאחרון היה לנו זמן פנוי עד העברה לשדה התעופה וטיסה חזרה לארץ. המטיילים של קווי חופשה שבו ארצה עייפים אך מאוד מרוצים. מרוצים שבחרו טיול מאורגן .