יום שני, 9 באוגוסט 2010

נופש בברלין - טיפים והמלצות

נופש בברלין הוא חוויה מדהימה לצעירים, זוגות וגם למשפחות והוא הופך להיות יותר ויותר פופולארי. מה מושך אנשים לנופש בברלין ומה מציעה ברלין
נופש בברלין, בירת גרמניה, הוא ללא ספק חוויה מדהימה. נופש בברלין בדרך כלל לא מאכזב, ברלין מציעה ארכיטקטורה מדהימה ועוצרת נשימה, פארקים ירוקים, אומנות ,אתרי בילוי, מוזיאונים. נופש בברלין מתאים לזוגות , משפחות ולצעירים המחפשים שלל אפשרויות בילוי.

נופש בברלין מציע אתרים מעניינים כמו בניין הרייכסטג ששימש כמושב הפרלמנט עד לשנת 1933, הבניין שב לשמש כמקום מושבו של הפרלמנט בשנת 1999 מהווה כיום מוקד עלייה לרגל לאלפי מבקרים המגיעים לגרמניה. מדובר במבנה המשלב בתוכו ארכיטקטורה חדשה ושרידים היסטוריים. כך, ניתן לראות את חזית האבן המקורית של הבניין כשמעליה מתנוססת כיפת זכוכית מודרנית ומרשימה, שנועדה להעביר מסר של ממשל הפועל בשקיפות. המבנה הפך סמל לאחדותה של ובו הוכרז על איחודה מחדש בשנת 1990. מומלץ להגיע למקום השכם בבוקר שכן תורים ארוכים משתרכים ורבים ממתינים להיכנס פנימה. טיפ: שימו לב לרחוב על שם יצחק רבין, הנמצא מטרים ספורים לפני הבניין. למגיעים בקו 100, הרחוב ימצא מימינכם.

נופש בברלין מציע גם את שער ברנדנבורג שנמצא במרחק הליכה מבניין הרייכסטג. שער זה היה סמל לחלוקת ברלין והוא המקום בו עבר הגבול בין מזרח ברלין למערבה. השער שגובהו כ-60 מטרים, נמצא בקצה שדרת אונטר דן לינדן והוא היווה חלק מהחומה שהקיפה את העיר ושימש כשער הכניסה אליה. בראש השער ניצב פסל אלת הנצחון הרכובה על ארבעה סוסים הרתומים לכרכרה. לאחר נפילת החומה הפך השער לסמל של אחדות וחופש והוא מהווה את אחד מאתריה החשובים של העיר.

צ`ק פויינט צ`רלי היה מעבר גבול חשוב בין מזרח ברלין למערבה בתקופת המלחמה הקרה והוא החל לפעול עם סגירת הגבול בשנת 1961. הייתה זו נקודת הביקורת השלישית שהוקמה על הגבול והיא שימשה דיפלומטים וזרים. כיום תמצאו במקום שלט המציין את הכניסה לשטח בעלות הברית ועמדת ביקורת המסמנים את הגבול שעבר שם. משני צידיו ניצבות תמונות של חייל סובייטי וחייל בעלות הברית. בית הקפה אדלר הסמוך למעבר הגבול הוא בית קפה ותיק, שהיה עד לשינויים מרחיקי הלכת שהתחוללו בעיר. במוזיאון Haus am Checkpoint Charlie הסמוך תמצאו מידע רב על על התקופה בה תחמה החומה את ברלין ותיעוד של נסיונות הבריחה והעריקה, שחלקם עלו יפה וחלקם כשלו.

כשאתם מזמינים נופש בברלין אל תפספסו את חומת ברלין - אחד האתרים החשובים ביותר כשיוצאים לנופש בברלין . כיום נותרו מהחומה המפורסמת שהקיפה את העיר ברלין - קטע בן 1.3 "מ, הנמצא במזרח העיר ברחוב Mühlenstrase. שימו לב לכתובות הגרפיטי הצבעוניות המעטרות את אבני החומה, 106 אמנים מרחבי העולם ציירו עליהן והפכו אותן לגלריה פתוחה שמהווה סמל של חירות. קטעים נוספים של חומת ברלין נמצאים באזורים נוספים של העיר ובהם מרכז סוני בפוצדאמר פלאץ. ניתן לעקוב אחר מתווה החומה בעזרת מסלול לבנים העובר על הקרקע לאורך העיר ומסמן את המיקום בו עברה. טיפ: באחת מהפרצות בחומה ברחוב Mühlenstrase תמצאו אזור ישיבה חביב וחולי הסמוך לנהר ובו פאבים. זוהי נקודה נעימה למנוחה ולרוגע .

כשנוסעים לנופש בברלין מומלץ מאוד לצאת לשייט על נהר השפרה. בשייט זה תוכלו להתוודע לכמה מהבניינים והאתרים המרכזיים בעיר, אליהם תרצו להגיע בשלב מאוחר יותר ותעמדו מקרוב על הארכיטקטורה המדהימה של ברלין שמשלבת בתוכה מבנים מודרניים ועתידניים לצד בנייני אבן מהמאות הקודמות. בין היתר תחלפו על פני הברלינר דום היפהפייה, תתרשמו מכיפתו השקופה של הרייכסטג ותראו מרחוק את כיפת בית הכנסת החדש והמפואר מבצבצת מבעד לבנייני העיר. זוהי מנוחה נהדרת לרגליים דואבות ואפשרות להתרשם מהמבחר הרב שיש לעיר להציע. טיפ: התלבשו היטב ונצלו את השייט ללגימת ה"ברלינר ווייסה"- בירה ירוקה ומתקתקה המקבלת את צבעה מתערובת צמחים.