יום ראשון, 1 באוגוסט 2010

נופש בבודפשט הונגריה עם קווי חופשה

נופש בבודפשט ההונגרית מציע שלל חוויות ואתרים מרתקים ששווה לבקר מהם. קבלו טיפים והמלצות מהמומחים של קווי חופשה וצאו לנופש מלא חוויות ובילויים בבודפשט הונגריה
נופש בבודפשט מסתמן כמשב רוח המרענן של הקיץ, העיר בודפשט המוכרת לנו כיום נוצרה מאיחוד שלוש ערים - בודה, פשט ואובודה, נהר הדנובה, הזורם בלב העיר מצפון לדרום, מחלק את מרכז העיר באופן סכמאטי לשני חלקים עיקריים - פשט, שממזרח לנהר, הוא בעיקרו מישורי ובו מרוכז עיקר הפעילות המסחרית, הפיננסית והכלכלית שבעיר, וכולל כשני שלישים משטחה, ובודה, שממערב לנהר, הוא אזור הררי יותר, פחות מסחרי, ובו מונומנטים לאומיים כטירת בודפשט, וכן שכונות יוקרה. ולכן נופש בבודפשט עם קווי חופשה הוא בהחלט חוויה של כמה עולמות.

נופש בבודפשט עם קווי חופשה מציע בחובו, חוויות ואתרים מרתקים. הנה כמה המלצות מהמומחים של קווי חופשה :
גבעת גלרטהגבעה שמתנשאת 140 מטרים מעל העיר בגדה של בודה,מציעה תצפית ונוף מרהיב לנהר הדנובה, הגשרים המרכזיים והעיר עצמה.אי אפשר לצאת לנופש בבודפשט ולא לבקר באחד מ-120 המרחצאות שיש בעיר ולכן מומלץ לבקר גם במלון גלרט ,ששוכן למרגלותיה של הגבעה,המעניק את אחד מאתרי הספא המלהיבים בעולם. האדריכלות המיוחדת של הבניין הופכים אותו לאתר שאסור לפספס, גם אם אין לכם כוונה לטבול במים. ככה מתחילים נופש בבוקרשט .
כנסיית מתיאס - הכיכר בה ניצבת הכנסייה נחשבת למרכז העיר. הכנסייה, שבנויה בסגנון ניאו-גותי. כל קירותיה מצוירים וחלונות הזכוכית הצבעונית יוצרים אווירה מעניינת. מצודת הדייגים - מצודת האבן הזו היא בעצם מרפסת תצפית ארוכה היא שוכנת על הגדה של בודה ורואים ממנה היטב את הנהר, הגשרים החוצים אותו, בניהם הגשר התלוי המפורסם-"סצ'יני", בניין הפרלמנט-מכהן כסוג של מוזיאון עכשיו בו ניתן לראות אוצרות ממלכת הונגריה לשעבר, ואת כל מרכז בוקרשט .
בית הכנסת - בית הכנסת הגדול של בודפשט שוכן ברחוב דוהני. יש לו שני מגדלים שמעניקים לו מראה מיוחד, קצת מזרחי וקצת דומה לכנסייה. בחצר בית הכנסת ניצבת אנדרטה לנספי השואה מן העיר. כדאי לבקר בבית הכנסת ולהמשיך ממנו לסיור ברובע היהודי המתחדש של העיר. צמוד לבית הכנסת ניצב המוזיאון היהודי, בית הולדתו של הרצל.
קניות בואצי אוצה- נופש בבודפשט הוא לא נופש בלי קניות ולכן מומלץ לבקר ברחוב ואצי אוצה שנחשב לרחוב הקניות של בודפשט . כדאי לפקוד בו גם את קפה ז'רבו, אחד המוסדות הידועים בעיר.

כמו כן אפשר להנות בנופש בבודפשט מאירועים מעניינים כמו פסטיבל זיגט- פסטיבל המוזיקה הפופולרי ביותר בהונגריה. האירוע מתקיים במהלך חודש אוגוסט בכל שנה על האי אובודאי בלב נהר הדנובה. תריסר במות מארחות במהלך הפסטיבל מאות אמנים מכל העולם.

נופש בבודפשט מציע גם חיי לילה צבעוניים, כמו הדוק ביץ' נמצא בסוכה שאפשר להיכנס אליה דרך כניסה נפרדת או דרך הבד ביץ'. זהו מועדון עממי יותר מהבד ביץ', אך הוא עדיין נחשב ליוקרתי, בעיקר בשל הסמיכות ביניהם,אם אתם באווירת פיק-אפ, המקום הכי טוב לחורף (או לימי קיץ גשומים, יש פה כאלה) הוא הג'אם פאב שנמצא במתחם סגור.נופש בבודפשט הוא בהחלט חוויה מרתקת גם לצעירים שבינינו, בודפשט מציעה עוד הרבה מתחמים ומועדונים לצעירים.

נופש בבוקרשט מומלץ להזמין מהמומחים של קווי חופשה ולהנות ממחירי ספק וטיפים נוספים.